tisdag 31 januari 2012

M&N

Som Linnéa skrev i ett tidigare inlägg så red vi ut idag! Fick även sällskap utav Sara på Corpland. Vi var ute lite över en timma. Red i skritt och en travsträcka (som var väldigt lång för övrigt) Manne var rätt duktig, lite skvättig men det är väl inte så konstigt eftersom han oftast bara är riden i ridhus. Dock är han lite puckad. När jag skulle sätta på reflexländtäcket så tyckte han det var lite läskigt så vi körde lite toleransträning då och han lugnade sig och det var okej. När vi har gått ut och ridit 3-4 minuter så kommer han på att reflexländtäcket följer efter honom och han blir skvättig. Så vi körde ännu mer toleransträning från ryggen!

Efter ridturen begav jag mig på en nära väns konsert (som för övrigt var mycket bra) för att ta en paus. Sen blev det tillbaka till stall Åsen för att möta upp Johanna och prata om hur det blir med Nexus. Red först en lektion för henne på kandar och det gick riktigt bra! Mot slutet var han jättefin verkligen! Jobbade bogen in, rumpan in, förvänd sluta osv osv osv. Han kändes jättemjuk mot slutet!

Sen är det även bestämt nu att jag ska ta Nexus på någon sorts "halvfoder" nu när Johanna renoverar hus! Så jag kommer ta honom väldigt mycket framöver (typ 5 ggr/ vecka) vilket jag dock ser fram emot då han är en jättekul häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar