måndag 30 januari 2012

Söndag 29/1

Stack till stallet där kring halv två. Blev Stall Åsen först och Nexus. Min tanke var att rida ut på en lite lugnare tur, men så direkt lugn kanske den inte blev. Han började ridturen med att testa och stanna för att sedan börja backa. Jag var på honom direkt och han la av. Fem minuter senare när vi mötte en man med två hundar började det likadant igen men den här gången när jag var på honom så reste han sig, vände och vips så var vi nere i ett snöfyllt dike. Vi plumsade tillbaka till vägen, jag var arg som ett bi och han fortsätter krångla och backar ner mot diket igen och då blir jag riktigt arg! Men eftersom jag inte har någon chans mot honom storleksmässigt så blev det bara att jobba, jobba, jobba! Vi jobbade öppnor, slutor, skänkelvikningar, skritt-galopp-skritt, halt-galopp-halt, tempoväxlingar ja rubbet! Intensiva 45 minuter kan jag säga och i slutet var han verkligen hur fin som helst! Lyssnade på minsta hjälp, var inte ett dugg tjurig och otroligt mjuk i munnen! Ska rida honom imorgon också vilket blir riktigt kul!

Stack sedan till SURF för att hålla i tre ponnylektioner. Det gick jättebra och eleverna var superduktiga allihopa! Det är verkligen jättekul och riktigt lärorikt att hålla i lektioner!

Sedan var det paus en timma innan jag skulle hoppa Gandalf. Vi hoppade en serie och sedan tränade vi långa och korta anridningar och han var så himla duktig! Hoppade allt med glädje och ett bra tempo (han har tidigare haft problem att behålla tempot efter hindret utan har stannat när han hoppat, haha) men idag var han jätteduktig verkligen! Söta, fina, underbara ponny!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar