måndag 30 januari 2012

Hästarna jag rider

Munsboro Mountain Man
Maxad c-ponny född -04
Ägs utav Mia Hägglund
En ponny som förut stod på ridskolan men såldes då han inte passade. Mia köpte honom och dom ville ha hjälp och frågade mig så jag rider honom två gånger i veckan.
Nexus
En fuxvalack född -02
Ca 168 cm i mankhöjd.
Ägs av Johanna Fält
Min gamla ridlärares häst som jag rider några gånger i veckan, är jätteduktig och snäll men testar ibland. Red först hennes gamla häst Chan som tyvärr var tvungen att tas bort och då köpte hon Nexus och jag fick fortsätta på honom!
Lotus
En b-ponny som jag nyss börjat rida.
 Ska hjälpa till med honom typ två gånger i veckan. Har inte hunnit rida honom så mycket men han är riktigt kul och lite busig ibland!

Gandalf
En b-ponny född -06
Ägs utav Södra Umeå Ryttarförening
En ponny som köptes in i november 2011 och jag fick rida han till efter jul. Han har nu börjat gå lektioner men jag rider honom på helgerna och brukar även hoppa honom.
Världens sötaste ponny!


Rider även lite andra hästar. Red en b-ponny vid namn Cayenne 3 under jul när hennes ägare var i Thailand men kommer nog inte rida henne så mycket mer. Rider även min gamla ridlärares häst Emmet ibland på helgerna. Har även hjälpt till med en ponny vid namn Thorano när ägaren varit sjuk och även ridit en ridskoleponny vid namn Polapir ibland!

1 kommentar:

  1. haha ylva du är med i den här filmen!!
    http://www.youtube.com/watch?v=kgrJn3G8KUM&feature=player_embedded
    värsta kändisen efter dehärå!

    SvaraRadera