torsdag 5 januari 2012

Torsdag 5/1

Idag har jag varit ute i Röbäck med Elsa och Klara för att rida i orkanvindar. Snö, kyla; inga problem, men jag hatar vind (en mysig bris på en karibisk strand är en annan femma) kyla och snö kan man skydda sig mot, men vind den tar sig igenom till och med den fetaste av jackor!

Men ett litet tag trotsade vi vinden och red, hästen jag red heter Ina och är typ jordens vackraste nordis sto, dock har hon tydligen fått för sig att hon inte är inriden och kan vara lite knepig under sadel. Fick massa fina historier berättade för mig om hur hon stegrat, stuckit, sparkat osv innan jag skulle sitta upp...
Men förutom en liten mini stegring var hon faktiskt på himla gott humör idag, hon kanske tycker om vind? Vi kunde till och med trava och det var tydligen inte illa det!

Så med Ina är målet att få henne att tycka ridning är roligt igen, hon ska tydligen ha varit superfin innan. I stallet och hanteringen är hon verkligen en stor brun lurvig ängel.
Är svag för nordisar!
Ny iPhone=  BILDER
Visst är hon söt Ina!?
(en bild på Trollet slank med bara för han är så charmig!)

1 kommentar:

  1. tror att de här kommer bli riktigt grymt lelli:)! superkul att du följde med idag, och superkul att ina visade på sitt bättre humör den lilla go hästen:)ni kommer bli nästan lika bra som mej och gritzy, och de är inte dåligt asså;)g lär bli avundsjuk då ingen bild på henne finns.;)c ya tmr!

    SvaraRadera