lördag 14 januari 2012

Fredagen den 13:e

Har då inte märkt av någon otur under fredagen den 13:e som tur är! Skola till tio i tre sedan direkt till stallet där jag höll i lektioner för första gången på fredagar där jag ska vara ridlärare under den här terminen. Har som sagt vikarierat lite nu under hösten och har nu tre ponnylektioner varje fredag. Lite svårt första gången när man inte vet vad eleverna kan och vad de har gjort förut, men duktiga var dom allihopa!

Efter lektionerna så red jag Manne en sväng i ridhuset. Manne är en gammal ridskolehäst från SURF som nu är såld till en jättefin och trevlig tjej vid namn Mia. Hon har frågat om jag vill rida honom lite då och då och det gör jag gärna. Jobbade med att få honom avslappnad och kunna gå i både hög och låg fort i olika tempon. Jobbade även lite galoppfattningar från skritt och han var riktigt duktig! Superfin verkligen! Förhoppningsvis får jag lite bilder utav Jessica som fotade lite när Elvira, Evelina och Linnea hoppade på andra sidan. Så då kanske ni får se dessa bilder senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar