måndag 16 januari 2012

Gårdagens stallvisit

Kom till stallet strax innan tolv igår. Satt och snackade en massa med Elvira, Linnea, Jessica, Evelina och Ebba. Var tänkt att jag skulle rida både Gandalf och Emmet men det blev lite ändrade planer när jag fick ett sms av Rebecka då hon undrade om jag ville hoppa Gandalf 21.00 istället. Så vi satt i flera timmar och bara tog det lugnt. Sen kring två- halv tre så far jag, Matilda och Olivia ut på en ridtur med Emmet, Memme och Lillen. Vi är ute ca 55 minuter kanske innan vi håller på att frysa ihjäl. Just innan vi for ut på ridturen fick jag ett sms som undrade ifall jag ville köpa en ridlektion igen. Det var sista lektionen på storhäst för dagen och klart ville jag det! Blev iaf som sagt att jag fick rida den nya jättestora hästen som är 170+ i mankhöjd. Han var jättefin och det var grymt jobbigt att rida honom kan jag lova! Vi jobbade mycket med ställning och böjning på rakt spår. Kul var det iaf :)!

Efter lektionen så kunde jag ta det lugnt i en timme ungefär, sen var det Gandalfs tur! Vi hoppade för Rebecka och han var riktigt duktig! Är lite svårt i.o.m att jag känner mig rätt stor på honom så blir jag lite passiv ibland. Men han var jätteduktig och vi slutade efter ett hinder på ca 60 cm. Han hade hoppat jätteduktigt och verkade tycka det var jättekul! Ska fortsätta hoppa honom lite på söndagar så han får lite rutin :)

1 kommentar: