torsdag 19 januari 2012

Tisdag och onsdag

I tisdags var jag och red Kajsan. Red ut efter Stöcksjövägarna och hon fick galoppera av sig rätt mycket energi :) Jobbade med att hon ska kunna sakta av från galopp till trav och från trav till skritt utan att försöka dra och slå sig fri. Duktig var hon mot slutet iaf och då var det ändå på väg hemåt!

Efter att ha ridit henne for jag vidare till nästa stall som var Åsen. Jag skulle få hoppträna med Toffe för att Tova var sjuk. Själva hoppträningen gick väl sådär. Han var stark och eftersom jag bara ridit honom tre gånger tidigare vet jag inte riktigt hur han fungerar alla gånger. Men det gick väl som det gick! Han hoppade iaf, haha. Var tredje gången jag hoppade på över ett halvår också så.

Igår så var jag till Stall Kurvan och fick lära mig hur allt fungerade där med Lotus. Red även en sväng på banan i alla gångarter. Jobbade mycket små volter för att han skulle lyssna på mig istället för att försöka springa undan. Gick riktigt bra mot slutet då han jobbade i en stadig form utan att försöka bli pigg och springa ifrån mig!

Idag har jag varit hemma eftersom jag blivit mer förkyld igen så tar det lugnt och vilar upp mig. Fick vara hemma för mina lärare eftersom vi ändå bara har eget arbete på lektionerna! Imorgon är det ridlektioner från 16.30-19-00 ungefär och efter det ska jag rida Manne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar