lördag 7 januari 2012

Winter Wonderland

Har haft låg uppdatering i veckan men jag har inte mått helt okej psykiskt så har behövt ta tag i vissa saker och det har varit väldigt påfrestande och jobbigt så har helt enkelt inte orkat uppdatera. Har ridit en massa som vanligt dock. Kajsas ägare har även kommit hem från Thailand så har inte hand om henne längre.

Idag stack jag till stall åsen klockan tolv för att träffa Tova och få prova rida hennes nya ponny Thorano (Toffe) Eller ny är han väl inte direkt då hon köpte honom i somras. Brukade hjälpa henne med hennes russ i somras då han var väldigt busig och kunde bocka, tjura och backa ner i diken utan att ens tänka på att han själv kunde skada sig. Jag red iaf ner till ridhuset och Tova sparkade bredvid mig. Toffe var en superfin ponny verkligen! Gjorde enkla byten, öppnor, slutor, skänkelvikningar, galopp - halt - galopp osv. Verkligen jättekul häst att rida även om han är lite knasig ibland. En toppenponny för Tova helt enkelt!

Fick även ett mejl ifall jag vill prova en b-ponny som dom behövde hjälp med så ska fara och prova den på torsdag. Haha känner att jag börjar röra mig runt i ett x antal stall. Rider ca 6 hästar just nu i olika stall. Rätt kul men även lite slitet och tråkigt då jag gärna vill ha någon att träna/tävla med och eftersom de flesta är små ponnyer så är inte det riktigt ett alternativ. Eller träna går ju men tävla är uteslutet ifall jag inte vill rida avd. B. Men får väl se ifall det blir någon egen i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar