torsdag 2 februari 2012

Dagens ridning

For ca 11 till stall åsen för att rida Nexus. När jag kom dit var det iskallt verkligen (ca -20°C) så jag tänkte att vi bara far ut på en barbackatur i skritt. Det blev barbacka men inte så mycket skritt. Jag satt och frös rätt så mycket så jag bestämde att rider jag ordentligt så blir jag varmare så vi red! Jobbade i alla gångarter och han var jätteduktig! Försökte få honom att inte gå i undertempo vilket lätt blir då det är där det är enkelt att sitta ner på honom och han är stadig men idag jobbade vi i ett lite högre arbetstempo alltså eftersom jag rider barbacka så har jag enklare att sitta och följa med i rörelsen även om jag inte har något stöd och det gick kanonbra verkligen! Var ute i ca 45-50 minuter ändå! Var fantastiskt fint ute och hade med kameran så lite bilder kommer när jag lagt in dom på dagorn!

Sen blev det att fara till skolan och efter det till nästa stall. Skulle rida Lotus. Red ut med Linn och Duell. Från början var det en väldigt pigg och busig ponny. Han bockade och sparkade, taktade och kunde absolut inte skritta. Tog kanske en 20 minuter innan han började skritta och slappna av. Jobbade lite lätt i skritten men det var en ganska kravlös ridtur eftersom det var så kallt. Blev även en travsträcka i slutet då både Duell och Lotus blev rätt taggade. Men han lugnade ner sig och slappnade av i traven stundvis och då var han riktigt fin! Det var en trött ponny som jag myste med i stallet efteråt, men han var så himla go :)!

Imorgon är det lektioner, sköta om Nexus och rida Manne som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar