söndag 19 februari 2012

Polapir

Sitter och kollar på bilderna och minns allt kul vi haft tillsammans!

En av de första gångerna jag red dig då du nyss kommit och var som en liten ål! (det är du fortfarande xD)
När jag började träningsgruppen och fick rida dig varje vecka i nästan två år.
Första sommaren jag fick rida igång dig. Red dig varje dag i två veckor.
Då du bockade av mig på julklappshoppningen, hoppade över avspärrningen och sprang runt inne i ridhuset, arg som ett bi var jag, satt upp och hoppade hela banan och du var så duktig!
När vi var på travet med träningsgruppen och red kadrilj och vi fick galoppera halva varvet på travbanan och du bockade som en tok och jag kunde bara skratta!
När du var halt och ledvätska hade kommit ur såret, du var halt länge och jag pysslade med dig varje stund jag kunde.
När du fick gå första lektionen efter hältan och var så jätteglad över att få vara med andra hästar, helt uppe i varv och jättebusig! Har aldrig varit så glad över att du var busig, för du var så otroligt lycklig!
När jag och Ellen fick skritta ut en sväng på dig och Loke, då trodde jag det var sista gången jag red dig. Det var det inte!
Ridskoledressyrerna som aldrig gick så bra, haha.
När jag faktiskt lärde mig hur jag skulle rida dig för att det skulle gå bra.
När vi brukade rida ut och du busade alltid som en tok!
När du alltid rymde ut hagen

Nä listan kan göras mycket, mycket längre.. Finns så många minnen med honom. Ponnyn är underbar. Inser inte förrän nu när han ska fara hur mycket han hjälpt mig i ridningen och att han faktiskt betyder mycket för mig... Han är världens busigaste, jobbigaste, drygaste men underbaraste ponnyn man kan tänka sig. Han är så otroligt fin lilla killen. Önskar att jag vore några år yngre så skulle jag köpt dig. Du är så underbart fin. Kommer sakna dig... Du har hjälpt mig otroligt mycket, både inom ridningen och i tålamodsträning då du ibland verkligen testade ens tålamod. 

Fina , fina Pirre...

Fyra år sen den här filmen filmades

Sista gången jag hoppade dig































Jag älskar dig..


Farväl min fina vän, hoppas du gör någon annan lycklig! Jag ska alltid älska dig!



3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Det är jag som äger Polapir nu och vi har ett litet försäljningsstall. Jag ska sätta ut honom på annons för att hitta en bra hem åt honom. Såg att du hade mkt fina bilder på honom. Kan jag låna någon till annonsen? Svara gärna på min mail så jag vet att det är ok. frida_carlings@hotmail.com. Mvh Frida :)

    SvaraRadera
  2. sv; ja men med evelinas kamera så hon har bilderna:)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder!

    Tävling på bloggen! Vinn ett schabrak! :D

    http://linneaphilipson.devote.se/blogs/17425649/bloggtaevling.htm#WriteComment

    SvaraRadera