söndag 5 februari 2012

Jobb, jobb, jobb

Gårdagskvällen bestod av jobb. Ridlektioner från fyra till sju och sedan fodra stallet. Eleverna var mycket duktiga och fick jobba med galoppfattningar. Efter lektionerna red jag den nya ponnyn Final eller Fille. En mycket trevlig ponny som ridskolan får låna fram till sommaren, dock inte helt min typ utav häst.

Idag har jag jobbat 07-16 i stallet. Ridit två hästar, Gandalf och Emmet. Det var -33°C när jag kom till SURF i morse så man har varit ordentligt klädd idag kan jag lova! Red båda hästarna i ridhuset idag som tur var så det blev inte allt för kallt. Skötte även om Nexus men där blev det ingen ridning pga kylan.

Imorgon är det jobb igen. 07-16 och sen lektioner från 16.50 till 19.15 och hoppa Gandalf klockan nio så det blir en heldag i stallet (igen) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar