måndag 6 februari 2012

Ridlektion 6/2

Idag stod det hoppning på schemat och jag fick rida Aria, en utav de nyaste hästarna i stallet. En mycket fin fröken med lite mer fart i benen än lilla Kate som jag nu blivit van att hoppa.

Förutom de två första springiga gångerna flöt allt på riktigt fint och kände att jag hittade bra avstånd och vi fick till fina språng. Sista skutten är jag verkligen supernöjd med!! Så det var minst sagt kul att rida denna fröken och ser gärna framemot att få rida henne igen.

Till dagens övningar då, här nedan har jag slängt ihop en supertjusig banskiss på vad vi skuttade idag. (dock står inte alla hinder proportionerligt, men ni får en ide om hur det såg ut iaf)


Vi värmde upp på alla olika hinder innan vi la ihop det till en liten bana.
Med start på de gröna hindren som bestod av en fem-och-halva med travbom innan. Sedan vidare och hoppa den röda tre kombinationen med två galoppsprång mellan varje hindren, som var låga. Och tillslut över det blå enkla rättuppstående räcket.
En trevlig bana där man fick tid på sig till nästa hinder vilket kändes skönt då Aria gärna ville springa iväg efter hindren. Så jag hade god tid på mig att "ta ner henne på jorden" och förbereda oss inför nästa skutt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar