måndag 12 mars 2012

Söndag - Måndag

Igår var det PA100 under dagen. Kring tre så for jag till SURF för att hålla i lektioner. Fyra lektioner idag. Alla grupperna var jätteduktiga och det är verkligen kul att ha de där gängen! Alla är så himla trevliga och goa! Dom verkar iaf. lite nöjda med mig också då de sa att jag var välkommen tillbaka. Känns jättekul att höra! :) Efter lektionerna blev det att rida Gandalf en liten sväng då han inte fick gå någon lektion. En liten busponny var han allt!

Idag har jag varit hemma för att jag var sjuk men for ändå till stallet. Slutade med att jag varit i stall i över sex timmar, haha! Först blev det Lotus. Blåste storm så jag och Linn bestämde oss för att ge oss ut på en promenad tillsammans. Kan säga att Lotus var mer i luften än på marken! Sparkade, hoppade och studsade! Kämpade på och skällde lite på honom och till slut så gick han (hyfsat) lugnt iaf :) Var ute i drygt 35 minuter.

Sen blev det vidare till SURF för att hjälpa till vid löshoppning under teoriveckan. Var kul att se ridskolehästarna hoppa :) Gandalf hoppade 90 cm till exempel. Sen var Mia i stallet och vi pratade lite om Manne och att jag skulle prova rida honom imorgon. Men eftersom jag var där så frågade jag ifall vi skulle prova idag redan. Privathästarna skulle löshoppa bara. Men helt plötsligt blev jag meddragen på SURF's kick-off. Mat med styrelsen, personalen och de olika sektionerna. Var himla trevligt och kul att veta vilka alla är. Sedan blev det att rida Manne som skötte sig i princip exemplariskt! Trodde han skulle vara mycket skvättigare än han var! Superduktig! Skjutsade hem Mia efteråt och nu sitter jag här! Ska rida Manne imorgon igen och ev. kolla på körning på teoriveckan. Men får se!

Manne och jag i Januari

3 kommentarer:

  1. vi får ta med lotus på surfs löshoppning någongång :)

    SvaraRadera
  2. Lotus medryttare Nathalie vill /behöver ha privat lektioner....intresserad av att hjälpa? hon rider lördagar.

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack för tipsen!! Verkligen. Synd bara att jag är så himla dålig på engelska :/

    SvaraRadera