onsdag 28 mars 2012

Bra dag!

Igår hade jag en lektion på skolan, sen så blev det att fara till Lotus. Började med att rida på banan i skritt och småsmå travsträckor. Men underlaget var helkasst så bestämde mig för att fara ut en sväng. Tänkte bara rida en liten bit och låta han galoppera av sig lite (han var dock rätt lugn under hela ridturen) men det blev längre än tänkt eftersom man måste gå långt efter asfalten för att komma någonstans. Han var superduktig även om han var lite pigg! Travade gärna hellre istället för att skritta men knappt några bocksprång! Bara kanske tre stycken sammanlagt varav två var när jag skulle fatta galopp! Duktig ponny och nöjd ryttare! Får se ifall jag hinner dit och rider idag också!

Blev sen att fara vidare till SURF för att rida Manne. Han var lite skvättig och ville inte att man skulle sitta upp så vi hoppade av/på säkert 20 ggr bara för att han skulle vänja sig. Till slut kunde jag hoppa av och på från båda sidorna utan att ens hålla i tyglarna och han brydde sig inte alls (han kastar sig annars åt sidan eller framåt när man sätter foten i stigbygeln! Så var helnöjd där också! Ridningen var lugn eftersom han är under igångsättning och bara får skrittas och travas lite. Var kvar på SURF och kollade hoppgruppen för att sedan fara och sköta om Nexus.

En bild på mig och Sofias Snärten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar