tisdag 20 mars 2012

Ohästrelaterat inlägg

Nu kommer ett inlägg som är helt orelaterat till hästar. Snart närmar sig studenten. Saken är bara den, jag vill inte fira studenten med min egna klass tror jag. Jag trivs inte i den utan har bättre relation till människor i andra klasser där jag känner mig mer välkommen. Har aldrig riktigt känt mig hemma i min klass. Från början var det helt ok, men sen har jag aldrig riktigt känt att jag trivs där. Sen blir det inte bättre av att flera från klassen ett flertal gånger för en massa saker men jag får inte komma. T.ex en gång då de skulle fira några och de skrev till mig i förväg att jag inte var bjuden och inte fick komma för att de var ganska många och jag fick inte plats och att jag ändå inte brukade vara med dom och att de sa till mig i förväg för att jag sedan inte skulle få veta efteråt att de hade gjort något (smart gjort va!? myyyycket bättre *ironi*...) Sen fick jag även veta att en person som aldrig är med dem utan bara kände en person där i princip fick komma men inte jag som går i samma klass. Sen var det även för ett tag sen att de hade en förfest och var typ 26-27 personer. Då frågade jag ifall jag kunde få komma men jag fick inte plats... askul. Nä jag känner att jag inte riktigt trivs med min klass. Känner mig som utanför bara. Nästan ingen delar mitt intresse osv. Nä känns bara inte kul att fira då.

7 kommentarer:

  1. Usch! Jag lider med dig, jag har genomlevt liknande grejer själv. När jag bodde i Stockholm kom jag hem till Umeå på höstlovet men först när jag råkade hamna mitt emot en gammal gymnasieklasskamrat på tåget hem fick jag höra att alla från gamla klassen hade träffats på pipes och ingen hade bjudit mig. Visst, folk kanske inte visste att jag var hemma, men min s.k. "bästa vän" hade jag träffat två dagar innan den kvällen och inte ens hon bjöd in mig... Så jag förstår hur du känner och jag tycker att du ska ty dig till de människor som du vet att du har roligt med. De kommer ta emot dig med öppna armar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa det är verkligen inte kul! Man vill ju känna sig välkommen! Man vill ju trivas! Har funderat flera gånger på att bara säga till dom vad de håller med mig men då känns det som att de skull bjuda mig "bara för att"

      Radera
  2. Fira studenten utan din klass....fira med dina vänner i stället ! Hördes som en hop idioter !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror jag ska göra det! Är mycket hellre med dom jag trivs med!

      Radera
  3. Fira med dom du trivs med! Du ska inte ens behöva hänga med sånna energitjuvar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det känns som inte kul när dom bara håller på sådär... Kom ju in sent i klassen och då fick jag som aldrig komma in i den :P

      Radera
  4. sv Linnéa: ja absolut! skickar dom så fort jag laddat över dom på datorn ;)

    SvaraRadera