torsdag 8 mars 2012

Gårdagens + dagens ridning

Igår så red jag Toffe en stund på banan under tiden min kompis Elina fick prova Nexus. Krävde inte så mycket utav Toffe utan red bara en ren motionstur. Hjälpte Elina lite med Nexus istället eftersom han är ganska mycket häst att rida. Sen bar det av mot nästa stall som var Lotus. Han var mycket busig eftersom det blåste storm ute! Han hoppade och skuttade men därimellan var han superfin =)

Idag har jag först skrittat en sväng på Nexus. Blev en lugn tur eftersom det blåste lite för mycket för att han ska kunna koncentrera sig. Sen var det dressyrträning på Toffe för Rebecka på schemat! Han var otroligt duktig! Jobbade med öppnor och slutor. Han jobbade verkligen på kanonbra och var väldigt trött efteråt, haha! Orkade inte ens nafsas som han brukar göra. Stretchade honom lite i stallet och han tyckte det var så skönt! Stod med huvudet nere vid backen och bara njöt. Sen bar det av till Lotus. Frös så otroligt mycket när jag kom dit att det inte blev någon ridning utan bara mys och lite trick i stallet. Var trevligt i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Sv: Jo, jag vet! Vanliga kapsoner är ju hårdare(har även skrivit det i ett inlägg längre ner så att ingen ska kunna bli förvirrad), har själv ägt och ridit med en då jag började rida AR när jag var liten och startade med hästar. Jo, jag kan förstå att det är en härlig känsla! :)

    SvaraRadera